Friday, November 6, 2009

Perjuang masih belum selesai

Sudah lama rasanya aku tidak menjamah dan meneroka isu-isu baru dalam blog ni. Setelah sekian lama berhempas pulas dengan kertas-kertas peperiksaan,baru kini terasa sedikit kelonggaran untuk bernafas seketika.Namun, perjuangku masih belum selesai...
Masih ada lagi 2 paper yang sedang menanti dan melambai2 kepadaku..."datanglah..datanglah..." huhu..Walau bagaimanapun, masa yang terluang ini,tidak ku habiskan semata-mata dengan enjoy.
Laporan praktikum banyak lagi yang tertangguh. sikit demi sedikit aku menghabiskannya sebelum 12hb ni.. Lepas tu,tumpuan sepenuhnya pada 2 paper exam tu...
Hmmmmm....tgh syok2 dok mencurahkan idea, nak menaip post baru kat blog ni,bunyi lak telefon yang sedikit mengganggu konsentrasi..sape ek..pg2 ni...
"Haluuu..Assalammualaikum...siapa di sana cakap?"hehe..gurau je..sebnrnya dah trang tang2 kuar nm pemanggil kat telefon tadi..adoi..lamanya xdengar cter..dah 5 tahun berlalu,rasa cam tak sedar ja masa bergerak. Dengan bantuan kemudahan telekomunikasi nila yang sentiasa menghubungkan sama ada yang dekat atau jauh. Walaupun hanya setahun sekali je, tapi kedatangannya amat ditunggu2. Bagus jgk sistem2 komunikasi sekarang ni, selain boleh memajukan perkhidmatan diorg, dapat jgk mendekatkan yang jauh,mengeratkan yang dh dekat..apala yang aku merepek ni. Korang faham ke..hehe... xdela..ni..setahun sekali dapat free...telefon.sbb besday.hehe..blh col sape je xkire masa..cakap la puas2,xnk letak pun xpe..semua maxis or celcom yang akan tanggung...huhu..
"Hmmmm...ok tima kasih...take care jgk...Assalammualaikum..." selepas punat 'end call' ditekan, aku meneruskan kembali penaipan aku kat post ni..sekali, dah hilang idea la pulak...nk tulis ape tah td..teringat kembali perbualan aku dengan member yang dh lm xdengar khabar berita tu. 4 the first time kitaorg jmp ms seminar SLAD kat Kuching,S'wak 5 tahun lepas. Masa tu masih bdk2 lagi..skrg dah mak and bapak budak kot..hehehe...sonok jgk borak dan bergaduh dgn dia..aku ni jenis panas baran ckit,ade je yg x kne, mule la nk melenting. Geram...huhu..bila la nk blh buang sikap baran ni..tapi,masih terkawal ek... :-p. Bila dh borak2, dengar plak maslh2. betul la..kata org, ada instinct as a counselor.Bila borak je dgn sesape, ada je mslh yg dorg nk cter...hehe..Alhamdulillah...sbb akupun ske dgr..blh gak aplikasi apa yang aku dh blajar ni...hm..
aku bersyukur sbb apa yang aku inginkan dr sekolah2 dlu lg, sdh hampir berjaya. TETAPI, perjuang masih belum selesai.....Reporttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dah.dah.dah....nk p sambung wat report..korg sumer...take care ek....nnt kite jmp lg...
Tata.....



No comments:

Post a Comment